Tefal FV9E50 Ultimate Power Pro FV9E50 stoomstrijkijzer - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FV9E50 Ultimate Power Pro FV9E50 stoomstrijkijzer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Martijn 26-07-2024

Prima strijkijzer

Een goede start van dit strijkijzer is dat het gelijk uit de doos te gebruiken is en ook nog eens verbazingwekkend snel op temperatuur. Het strijken zelf ging prima. Ik had voor de eerste test wat extra gekreukelde theedoeken opgezocht, maar dat was allemaal geen probleem. Lekker veel stoom en voor het extra zware werk ook nog eens de optie om extra stroom te genereren.

Het strijkijzer is wel relatief zwaar (wat op zich logisch is voor een apparaat wat veel stoom geneert een geen losse bak heeft), wat betekent dat als je hem te ver naar achteren vast houdt, hij met niet lekker stuurt.. Als je hem vooraan vasthoudt, stuurt hij goed en door het gewicht hoef je niet te duwen om de kreukels weg te werken.

Je zoekt een strijkijzer meestal niet uit op kleur, maar het oog wil ook wat. Het mooie uiterlijk is zeker mooi meegenomen.

Kortom een prima eerste indruk

Pluspunten

• Snel warm
  • Strijkt goed

Minpunten

• Beetje zwaar

Debora.B 24-07-2024

Top strijkijzer

Deze strijkijzer gekozen omdat ik bekend ben met dit merk, betreft strijkijzer, de air technologie en daarnaast wil het oog ook wat. Ik vind de kleurencombinatie ook erg mooi.
strijkijzer voelt best zwaar, ook een stuk groter dan mijn vorige.
Tijdens het strijken merk je dit niet.
Strijkijzer lijkt pulserend zijn stoom te doseren, ik vond dit even wennen.
Het bevat een ledscherm waarbij je met een knop makkelijk naar 1 van de voorgeprogrammeerde programma's gaat.
Opwarmen gaat snel, ik denk nog geen 2 min.
Door de technologie ben ik sneller klaar met strijken en de stoom lijkt dieper door de stof te dringen.
Wel mis ik een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing.
Na online bestellen bleek de eerst geleverde strijkijzer een defect te hebben met de knop.
Dit was moeilijk uit te zoeken met de summiere handleiding.
De handleiding bevat daarnaast een QR code, deze link was niet juist.
Een digibeet zou hier moeite mee hebben.
Strijkijzer bevat een auto-off functie en een stoomstoot-functie welke echt top zijn.

Pluspunten

• Auto-off functie
  • Air technologie
  • Stoom-stoot functie

Minpunten

• Summiere handleiding

j*********************@g******** 23-07-2024

Krachtig stoomstrijkijzer

Ik heb dit apparaat gekocht voor de krachtige stoom die het afgeeft. Het is zeer snel op temperatuur. Gemakkelijk te bedienen en het geeft met een lichtje de warmte weer. Tevens is de Stoom sterker naar mate het op warme temperatuur is gesteld. Dus bij linnen is er meer stoom en dit wordt automatisch geregeld. Het is gemakkelijk te vullen met water en ook het ontkalken is zeer eenvoudig.

Pluspunten

• Zeer snel warm
  • Zeer krachtig met stoom

Minpunten

• Aan de zware kant

mvh74 23-07-2024

Aangenaam strijken met dit stoomstrijkijzer!

Mijn vorige stoomstrijkijzer is vervangen door dit mooie stoomstrijkijzer van Tefal. Ik moest in het begin even wennen aan het gewicht van de strijkbout maar inmiddels ben ik alleen maar blij dat hij wat zwaarder is en de kreukels mede daardoor plobleemloos wegstrijkt! Hij warmt zeer snel op naar de gewenste temperatuur en doordat het waterreservoir doorzichtig is kun je goed zien op welk niveau het water zit. Wisselen tussen de verschillende stoffen gaat erg snel met de electronische drukknop die erop zit. Ik heb geen spijt van mijn keuze!

Pluspunten

• snel opgewarmd
  • duidelijk waterreservoir

Minpunten

• even wennen aan gewicht

j********@g******** 23-07-2024

Wat een fijne strijkijzer is dit zeg! Toen ik de doos uitpakte was ik onder de indruk van de luxe uitstraling. De strijkijzer ziet er stevig en solide uit.. Het is erg prettig dat je het soort textiel kan instellen, hierdoor ga je nooit de fout in. Hetzelfde geldt voor de auto-stop om oververhitting te voorkomen, ideaal! De stoom is zeer krachtig. De overhemden van mijn man zijn binnen no time gestreken. Maar ook stevige kreukels uit andere kleding zijn er binnen no time uit. De verlichting is prettig wanneer je in de avond strijkt. Overdag gebruik ik dat niet. Enig minpuntje wat mij betreft is de grootte van de strijkijzer. Deze vindt ik wat aan de grootte kant, waardoor hij iets minder handzaam is als je kleine handen hebt.

Angelh75 17-07-2024

Mooi en krachtig stoomstrijkijzer

Mooi en krachtig stoomstrijkijzer, waarmee je je wasgoed in een mum van tijd weer glad gestreken in de kast hebt liggen. Je moet wel wennen aan het gewicht van het strijkijzer, maar hij is erg prettig in het gebruik. Het enige nadeel vind ik persoonlijk, dat het water best snel weer moet worden bijgevuld.

Pluspunten

• Strijk snel en mooi glad
  • Goede stoombediening

Minpunten

• Ligt zwaar in de hand
  • Water moet best snel bijgevuld worden

w************************@g******** 16-07-2024

Ik zou deze stoomstrijkijzer aan iedereen aanraden want het is echt een topapparaat. Ik gebruik deze nu ongeveer een week en ben er bijna dagelijks wel mee bezig. Ik ben super te spreken over de kwaliteit van het ijzer en hoe alles aanvoelt. Het voelt heel natuurlijk aan in gebruik en het stoomstrijkijzer ligt goed in de hand. Hij is gemakkelijk te gebruiken en je merkt dat je iets van goede kwaliteit koopt. Er zitten veel verschillende functies op die goed helpen om mijn kleding zo netjes mogelijk te krijgen. Je kan er veel mee en ik denk dat iedereen wel met dit ijzer kan strijken. Al met al echt een super apparaat waarbij ik nog geen minpunten heb kunnen vinden. Een echte aanrader voor iedereen die zoekende is naar een nieuw stoomstrijkijzer met veel functies en die van goede kwaliteit is.

k************@n********* 16-07-2024

Kortom een prima eerste indruk

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Veel stoom
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Zwaar
  • Zwaar

s*********@g******** 15-07-2024

Een mooi strijkijzer om te zien. De handleiding was erg duidelijk met plaatjes omschreven en niet echt een mogelijkheid iets fout te kunnen doen. Het water kon in de waterinlaat.
Het vullen ging makkelijk tot aan het Max-streepje. Dit is goed zichtbaar.
Het snoer kan helemaal plat tegen het strijkijzer aan gedrukt worden waardoor hij goed kan staan op de achterkant. Ideaal want dan valt hij niet zo snel om.
Een programma kiezen van katoen ging makkelijk met de keuzetoets. Hier was weinig fout aan te doen.
Het strijken zelf was fantastisch. Wat veel stoom en wat is het glad. Echt ideaal voor grote oppervlakken.
Wel is hij wat zwaar van gewicht. Om erg kleine precieze dingen te strijken vind ik deze strijkijzer minder geschikt.
De vorm is wel heel goed uitgedacht van het ijzer zelf: de punt is erg ergonomisch en kan in de hoekjes goed strijken.
rvaring met veel stoom en prettig in gebruik, wel wat zwaar en bij veel stoom gebruik vrij snel leeg.

k******************@g******** 15-07-2024

Wat een grote machine is het zeg vergeleken met mijn oude strijkijzer. Hij is breed en ook wat zwaarder maar het is nog te doen.
In eerste instantie lijkt het klepje voor het water wat kwetsbaar, ben benieuwd hoe lang dat mee gaat. Heel fijn lijkt me het anti kalk hulpstuk aangezien mijn vorige ijzer helaas vol zit met kalk desondanks ons lage kalkgehalte.

Bij de eerste strijk merk ik dat de draad lekker mee beweegt en niet in de weg ligt of valt. Je voelt de machine werken als je hem horizontaal zet. De stoom is ook lekker aanwezig.

Ik had gehoopt dat stretch stof ook iets makkelijker zou strijken maar dat is helaas niet het geval.

Al bij al is de eerste indruk goed. Heel benieuwd naar langdurig gebruik.

JT86 15-07-2024

Fijn strijkijzer

De eerste indruk van het strijkijzer is zeer positief. Het apparaat is aanzienlijk groter en zwaarder dan wat ik gewend was, maar dit heeft een duidelijk voordeel: het gewicht zorgt ervoor dat kreuken en plooien moeiteloos verdwijnen. Hoewel het even wennen was aan het formaat, merk ik dat het strijkresultaat echt beter is.

Het waterreservoir is groter dan bij mijn vorige strijkijzer, wat op zich handig is voor langere strijksessies, maar.. zorg dat je het reservoir volledig vult om te voorkomen dat het snel leeg raakt. Nu ik dit weet, houd ik er rekening mee en is het eigenlijk geen big deal.

Een bijzonder fijne functie is de stand-by stand. Als je even iets anders moet doen, schakelt het apparaat zichzelf uit, en kun je zonder problemen weer verdergaan zodra je het strijkijzer oppakt. Dit is niet alleen handig, maar ook een veilig idee.

Al met al ben ik zeer tevreden met dit strijkijzer. Het is een kwalitatief prima product met een leuk design. Ik zou het product aanbevelen.

Pluspunten

• strijkt alle plooien glad
  • stand by

Minpunten

• gewicht

MH78 15-07-2024

Robuuste bout

Het allereerste dat mij opviel tijdens het uitpakken was het gewicht van het strijkijzer. Hij is namelijk aan de zware kant. De eerste indruk is positief. Hij is robuust en voelt stevig aan en ziet er verder ook mooi uit qua vormgeving. Voor zover je een strijkijzer nou helemaal mooi kan vinden natuurlijk. Hij is iets groter dan mijn oude, maar past desondanks in het ophangsysteem. Inmiddels heb ik hem één keer gebruikt. Hij is binnen notime op temperatuur en je merkt ook meteen het voordeel van het gewicht. Waar ik in het verleden altijd het gevoel had te moeten duwen tijdens het strijken, is dit helemaal niet nodig en glijdt het apparaat soepel over de stof. Niet stomen is overigens géén optie. Dat is gevoelsmatig wel even wennen, maar voor de eerste strijkbeurt prima. Één klein dingetje, de kabel van onze oude was helemaal krom getrokken en opgerold. Ook nu heb ik al gemerkt dat ik de kabel 'recht' moet laten (dus niet oprollen/ draaien), want ik voelde meteen dat er krommingen in de kabel ontstonden.
Op naar volgende strijkbeurten. Wordt vervolgt!
Update: inmiddels heb ik het ijzer een aantal keer gebruikt. Bij het strijken van polo's hoef ik maar 1 kant te strijken en zijn beide kanten glad. Bij dunnere stof vouwt deze soms dubbel bij het op-en-neer gaan, waardoor je vouwen erin strijkt. Het ijzer iets minder op de stof laten leunen scheelt, maar is iets lastiger door het zware app. Verder is het instellen heel handig en warmt hij snel op. Kortom: ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Stevig
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Zwaar

Mike0809 15-07-2024

Top stoomstrijkijzer

De Tefal Ultimate Power Pro FV9E50 is een indrukwekkend stoomstrijkijzer. Met een continue stoomproductie van 60 gram per minuut en een krachtige stoomstoot van 250 gram, verwijdert het moeiteloos de meest hardnekkige kreuken. De Durilium AirGlide Autoclean zoolplaat zorgt voor een soepele glijbeweging en blijft schoon, wat het strijken eenvoudig en efficiënt maakt.

Het ingebouwde antikalksysteem verlengt de levensduur van het apparaat en zorgt voor een constante stoomproductie. Met een ergonomische handgreep en een lang snoer van 2,5 meter is het strijkijzer comfortabel in gebruik en biedt het veel bewegingsvrijheid. De automatische uitschakelfunctie voegt een extra veiligheidslaag toe.

Hoewel het strijkijzer iets zwaarder is, maken de krachtige prestaties en het gebruiksgemak de Tefal Ultimate Power Pro FV9E50 een uitstekende keuze voor wie hoge eisen stelt aan een stoomstrijkijzer.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Krachtig

TammyL 15-07-2024

Super maar zwaar

Het product is erg fijn, strijkt prima.
Is alleen een tikkie zwaar en water is snel op

Pluspunten

• Strijkt prima
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Waterreservoir snel leeg
  • Zwaar

n*******@g******** 14-07-2024

Ik was op zoek naar een nieuw strijkijzer dat er voor zou zorgen dat het strijken makkelijker zou worden. Ik ben echt verrast door het gemak en de snelheid waarmee je met dit strijkijzer je kleding strijkt en in een mum van tijd kreukvrij krijgt.
Tijdens het strijken merk je al dat de stoom heel krachtig is zonder het indrukken van de knop voor extra stoom. Het strijkijzer heeft een hele gladde onderkant zodat het moeiteloos en heel soepel over de kledingstukken glijdt.

Het fijne aan dit apparaat is dat het heel snel opgewarmd is en dat je meteen op de display ziet wanneer het op de juiste temperatuur is. Switchen van warmte (afhankelijk van type materiaal van het kledingstuk) gaat ook heel gemakkelijk en ook dan is het strijkijzer snel op de juiste temperatuur. Zo voorkom je dat je bijvoorbeeld te snel na een katoenen broek een wollen trui wilt strijken en dat je de trui vervolgens beschadigd.
Ook een pluspunt is het lange snoer. Mijn vorige strijkijzer had een veel korter snoer en ik moest vaak de strijkplank verplaatsen, dat is hier totaal niet aan de orde.

Dit strijkijzer schakelt ook automatisch uit op het moment wanneer je hem even niet gebruikt. Zodra je hem dan oppakt en op de knop onder de display drukt warmt het ijzer weer op. Dit geeft een veilig gevoel, want ik denk dat bijna iedereen wel eens vergeet haar of zijn strijkijzer uit te zetten.

Waar ik wel even aan moest wennen is dat dit strijkijzer redelijk zwaar is maar na een paar keer was ik daar aan al gewend en voelt het normaal.

Ik vind dit apparaat in alle opzichten een aanrader en beveel het zeker aan. Het zorgt ervoor dat je snel en moeiteloos door de hele berg gekreukte kleding heengaat!

Jill 13-07-2024

Krachtig product!

Het is een zeer krachtig, modern strijkijzer dat simpel toe te passen is voor iedereen

m*********@g******** 13-07-2024

Wat een fantastische stoomstrijkijzer zeg! Na jarenlang gebruik van een inmiddels verouderde stoomstrijkijzer werd het tijd voor mooie upgrade. De keuze is gevallen op de Tefal Ultimate Power Pro FV9E50. Bij het uitpakken viel gelijk het forse gewicht en het toch wat grote formaat. De wat brede onderzijde maakt ook gelijk dat het strijkijzer niet in een reguliere houder van een strijkplank past. Dit zou je als nadelig kunnen ervaren. Zelf heb ik een nieuwe strijkplank moeten aanschaffen. Wat mij verder opviel was het toch wat korte stroomsnoer. Althans, het snoer van mijn vorige strijkijzer was een metertje langer. Maar ik zie dit niet als obstakel. Het strijken zelf gaat geweldig! Tot nu toe gaat deze Tefal moeiteloos over alle stoffen en laat deze kreukvrij achter. De enorme kracht van de stoomtoevoer, de ultra gladde zool, maar wellicht toch ook het gewicht, draagt bij aan het grote gemak en snelheid van het strijken. Wat een plezier! Ook de overzichtelijke en prettige keuzeknop voor de strijkstanden werkt prima. Het bijvullen van het water door de grote opening gaat probleemloos. Door de grote stoomkracht is het reservoir logischerwijs wel wat sneller leeg dan ik gewend was. Zelf heb ik de extra stoomboost nog niet nodig gehad, aangezien de normale hoeveelheid stoom al overweldigend is. Al met al een geweldige stoomstrijkijzer en een absolute aanrader!

d.rietkerk 13-07-2024

Fors, maar krachtig

Wat opvalt aan dit strijkijzer is dat er duidelijk is nagedacht over het design. De kleurstelling geeft het ijzer een luxe uitstraling. Het gewicht is vrij fors, wat misschien voor sommige gebruikers een bezwaar kan zijn, maar wat wel voor een robuust gevoel zorgt tijdens het strijken.
De instelling zijn een fluitje van een cent, d.m.v. duidelijke standen voor fijn, wol, katoen en linnen.
Tijdens het strijken zorgt het gewicht en voldoende stoom er voor dat met één streek een overhemd keurig gestreken is. Met mijn oude strijkijzer moest ik een aantal keren heen-en-weer over de stof om dit gestreken te krijgen, met de Power Pro was het strijkwerk een stuk sneller klaar.

Pluspunten

• Gewicht
  • Prestaties

Angela 12-07-2024

Compacte maar zeer effectieve strijkijzer

Ik heb de Stoomstrijkijzer Ultimate Power Pro FV9E50 omdat ik geen stoomgenerator meer wilde. Ik hoopte daarmee een compactere en makkelijker verplaatsbare strijkijzer te hebben en dat is het! Niet meer dat gesjouw met een grote unit eronder maar wel een iets zwaarder strijkijzer omdat het waterreservoir nu in het strijkijzer zelf zit.
Makkelijk in te stellen op het gewenste programma en de stoomafgifte is afgestemd op het textiel. Helaas kun je dit niet zelf instellen, uitzetten is de stekker eruit. Maar staat ie te lang ongebruikt dan schakelt automatisch de standby stand in. Fijn om te weten.
Het strijken zelf gaat super! De zool is lekker glad, hopelijk blijft dit zo (nu een paar weken in gebruik met 2 wekelijke 2 manden strijk). De stoomafgifte werkt geweldig! Niet meer handmatig bijstomen, heerlijk! Al kan dit trouwens wel! Dikkere tshirts en blouses zijn in een mum kreukloos.

Pluspunten

• automatische stoomafgifte
  • compact en makkelijk op te bergen

Minpunten

• zwaarder in de hand
  • niet met een knop uit te zetten

FabienneZ 11-07-2024

Ik ben altijd op zoek naar dingen die mijn leven makkelijker maken… en als ik ergens een hekel aan heb is het strijken! Ik was dan ook erg benieuwd of het Stoomstrijkijzer Ultimate Power Pro FV9E50 ervoor zou zorgen dat ik meer tijd overhou voor leuke dingen… en om het maar meteen te verklappen: Ja! Nooit gedacht dat een los apparaat zonder stoomgenerator zo’n goed resultaat zou opleveren! Zo strijk ik mijn dekbedovertrek altijd dubbelgevouwen en hoef ik met de Stoomstrijkijzer Ultimate Power Pro FV9E50 maar één kant te strijken. Door de stoom en druk is meteen de andere kant ook goed gestreken. Strijken als een pro dus: goed resultaat in minder tijd! Enige nadeel is wel dat het reservoir snel(ler) leeg is dan een reservoir van een stoomgenerator. Daardoor neemt hij wel minder ruimte in beslag… én hij weegt best zwaar, dus ik raad hem niet aan aan mensen die hun handen/pols/arm niet teveel mogen belasten.